f
Technika : akwarela/gwasz na papierze, oprawiona w passe-partout, sygnowana przez Artystę.
Co wiemy o autobusie San H100?
Autobus San H100 produkowany przez Sanocką Fabrykę Autobusów na przełomie 60-70 lat XX w.
był w przeciwieństwie do popularnych wówczas Jelczów (zwanych ogórkami), konstrukcją całkowicie krajową. Polscy konstruktorzy, którzy zaprojektowali Sana H100, wykorzystali części z innych krajowych produkcji: lampy oświetlenia wnętrza oraz lampy tylne pochodziły z Warszawy, kierunkowskazy boczne i lampy obrysowe ze Stara 25, a układ napędowy ze Stara 28. W latach 1967-1974 wyprodukowano blisko 24 tysiące egzemplarzy autobusu w dwóch wersjach oznaczonych symbolami SAN H100A oraz SAN H100B. Ze względu na niewielkie podwozie San H100 obsługiwały głównie połączenie między miastami oraz komunikację w mniejszych miejscowościach. W opinii większości miłośników polskiej komunikacji, San H100 był najładniejszym wyprodukowanym w Polsce Ludowej autobusem, wyprzedzając w tej konkurencji słynnego Jelcza 043, zwanego „ogórkiem”. Mimo to zachowało się tylko kilka egzemplarzy tego autobusu, a ich cena rynkowa z wiekiem wzrasta. Na jednej z aukcji internetowych wymagający gruntownej renowacji autobus tej marki kosztował 12 tysięcy złotych.
Wersja autobusu międzymiastowego SAN H100A stworzono przede wszystkim z myślą o komunikacji PKS.Liczba miejsc siedzących: 33+1, ogółem: 41
Wersja autobusu SAN H100B z zastosowanymi pneumatycznymi drzwiami i przednim ekspozytorem tablicy kierunkowej obsługiwały komunikację miejską.
Liczba miejsc siedzących: 19+2, ogółem: 62